5P denníček z bratislavských luhov

Tinka minule vycapila na blog tento fajný návod na 5P (päťprstový) denník, a tuná slečinke sa to veľmo zapáčilo a ide to od nej opakovať. Lebo inak sa asi k blogovaniu nedostane, len keď to bude mať nejakú, akú-takú štruktúru! Bez toho by som to všetko mohla zhrnúť asi takto: Šeckým jebe a mne duplom. Ništ nestíham. Z jógy ma bolela hlava.

…ale dobre, bude to dlhšie, ako tieto krátke vety. :D

Palec – čo sa mi podarilo + plány do budúcna
Dnes som bola na pohovore (z ktorého sa vyvinul 1,5h briefing, ale o tom potom), kde sa mi podarilo ustáť si vlastnú dizajnérsku česť a pocit, že nie som lacná dizajnštetka, ale profík. Že ako? Keď sa ma týpek snažil odrbať tým, že odo mňa chcel “také menšie testovacie zadaníčko”, z ktorého sa vykľul komplet set vianočných vizuálov (print aj digital) pre danú agentúru, zastavila som ho v jeho nadšení nad kreatívou zadarmo, a povedala som mu do ksichtu, že toto NIE JE testovacie zadanie, a buď mi to zaplatí na faktúru, alebo ništ nebude. A tak stiahol chvost, a radšej ma 1,5h nabriefoval. Teraz čaká na moju kalkuláciu, dobre mu tak (čakám aj ja, ešte som na nijakú sumu neprišla).

Kamoš Stano, toho času vyhrievajúci sa na thajskom slnku v Bangkoku, to nazval “slovenským vánkom kokotizmu”. Hah!!! Amen.

Nuž a tie plány do budúcna? Mám STRAŠNÉ fofry, takže to vidím na prácu 24/7 a medzičasom na odbiehanie na lokše a medovinu na vianočné trhy. A 19. 12. letím späť do Fínska, pekne vymrznúť na Vianoce v Severnej Karélii. Gimli zostane tu, takže v januári letím späť, lebo môj psí syn ma potrebuje!

Jo, a vyzerá to, že od pondelka idem na skúšku do jedného dizajnového štúdia…čo je toto, job alebo čo? To som už dlho nevidela (teda videla, ale v pyžame z domu a úplne hocijako)! Damn.

Ukazovák – učenie sa
Čo nového som sa naučila? Tož, že si viem ustáť svoje. A taktiež, že anglická průpovídka “what you put up with, you end up with” je PRAVDA PRAVDÚCA. Čo by sa asi stalo, keby som na to “malé testovacie zadaníčko” pristala…?! Opičovala by som celý svet, namakala by som sa jak sprostá, týpek by mal profit a ja holý ko..zub. No celé zle. -_-

Včera som sa takisto naučila, že aj keď si o sebe namýšľam, že som celkom dobrá jogínka, opak je pravdou, a obyčajná pránajáma a pár cvičení na chrbte mi spôsobilo hlavybôl asi na polku večera. :D

To bolo tak. Zebrala som si starú jógovú knižku, kerú máme doma, a sú v nej neopakovateľné 80s fotečky týpka v kraťasoch vytiahnutých asi pod pazuchy. Odhliadnuc od tohto, knižka je božská, múdra, systematická a uctievam ju, ale nikdy som podľa nej necvičila, až na včerajšok. Vzadu v knihe je 50 zostáv pripravených na postupné odhňupovanie cvičenca – každá zostava sa má cvičiť 1 týždeň denne, a potom prejsť na ďalšiu zostavu. Tuná vážená si otvorila stranu so zostavou č. 1, a po cca 5 cvikoch (z ktorých 3 boli dýchacie cvičenia) ju začala bolieť hlava. TÚ MAČ RÍL JOGA!!!! Ale nechápem toto inak, lebo po brutálnej aštanga jóge ma nikdy hlava nebolela…zjavne moje čakry nečakali tento 80s záhul. Chjo tywe.

Dneska som ale dala zostavu 1 zase, hlava ma už nebolí…možno sa mi niečo niekde odblokovalo (pipík žeby?).

Prostredník – pozornosť
Dnes sa moja pozornosť, a celé moje bytie sústredilo na akt zožratia ŠTYROCH MagneB6 tabletiek a následnej polhodinovej siesty, lebo som bola uťahaná jak troska. Ach. Potom som si ešte spravila špaldovú, celozrnnú krupicovú kašu (BIO pochopiteľne, cuz I am hipster like that) a môj pocit rovnováhy v živote sa obnovil na príjemnú úroveň. Jednoduché radosti života! :P

Prostredník je aj o nápadoch….takže, aké som dnes mala? Ani srnka nepoví, ale premýšľala som väčšinu dňa nad pre a proti života na voľnej nohe. A ešte nad tým, že ako Roald Dahl dosiahol takýto lifestyle:

roald-dahl-dailyroutine

Jóóóój…!!!! ÚŽASNÉ NIEČO. Jedného dňa v budúcom živote budem bohémskym umelcom, žijúcim v tvorivej, štrukturovanej záhaľke. Ňuňuňu.

Prsteník – priatelia, rodina, známosti
Čo vám povím, na Slovensku mám social life! A tak som sa postretala s kamoškami, s babkou, so sesternicou a jej rodinou, stúpol mi materinský pud o 1,02% (na 7%!) pri rundení so sesternicinými dcérkami Karinkou a Alickou, a vytiahla som koho som mohla do Piešťanského pivovaru. SUPER. Cítim sa ako spoločenský cicavec v čriede, nie ako nejaký posledný kus machu na skale v Laponsku.

Malíček – moje telo a zdravie
Včera i neskáj som jóguvala (viď bolehlav). Minulý týždeň som experimentálne išla na AYFLY Training do Pontea, kde som sa – vydesená na smrť – vešala dole hlavou na šatke z leteckého hodvábu, a robila saltá dozadu…jo, bolo to tak desivé (ale zábavné, o to ništ), ako to znie. Tento týždeň som sa zase chystala na pilates a na aštanga jógu, a na VŠETKO som sa vydrbala. Sebadisciplína na pani.

ayfly
Aj toto som robila. Uááá!

Zajtra to vidím na vianočné trhy s medovinou (po ďalšom pohovore), takže to zase nevidím moc reálne na žiadnu jógu, ale možno motyka vystrelí…alebo budem pokračovať vo svojej 80s knihe. Spinálne cvičenia sú tam skvelé, a keďže môj chatrný, krivý, slabý chrbátik rozkysnutého dizajnéra je fit asi ako stará, smradľavá papuča, FAKT by sa mi zišlo poctivo podľa knihy cvičiti. Hmpf.

 

….no….5P denníček je u zdárného konce. Je pre mňa nezvykom písať AŽ TAK egocentrické blogýsky, ale človek je tvor zvedavý a voyeuristický, a tak ste sa možno aj trochu pobavili, ta ňe?! Skúste si aj vy 5P! :)

Povedz niečo

