Kde bolo, tam bolo, boli kedysi zimy biele a snehom zasypané…

…napríklad ako počas týchto Vianoc v Uimaharju.

Keďže som minule Brezákovi urvala ajfón, a prehodila fotky z nášho výletu (vrátane sobieho dejchánku), chcem vám priniesť trošku echtovnej zimnej atmosféry z echtovnej zimnej Severnej Karélie. A aj sebe, lebo som v Čunove, a je tu jarne, a som z toho mierne konsternovaná…šak nie je len začiatok februára?! Nemalo by byť ešte aspoň trápnych -3C?

Dokonca aj v Helsinkách sa už topí sneh, takže svet sa zjavne rúti do záhuby, lebo pred tromi (štyrmi?!) rokmi, keď som sa tam prisťahovala, sme ešte v máji zakopávali o topiace sa brečky zo zimného snehu. No ja nevjem uš.

Všetky fotky som inak upravila, aby neboli takéto modré:

karjala15-uimaharju7-modresvetlo-mimivofinsku

…lebo, aj keď je to pekné, biela je biela a Silan silanizuje, takže teraz sú snehovejšie:

karjala15-uimaharju7-mimivofinsku

To len aby ste vedeli, že v čase fotenia týchto fotiek naozaj nebolo takto jasavo bielo, ale už sa...zmodrievalo? Vo Fínsku sa najprv v zime zmodrieva, a až potom sa stmieva.

Ale ľaľa ho, zima!

karjala15-uimaharju8-mimivofinsku
Keď sme ešte len do Uimaharju išli, zastavili sme sa v tomto najvác pajzlíku pri pumpe na čaj. Majiteľ predával aj drahé, ručne robené kožené BIČE z Maďarska. Wtf? :D
karjala15-uimaharju9-mimivofinsku
Ignorujte môj slniečkatý ksicht, všimnite si ten retro American diner interiér :D Mega!
karjala15-uimaharju6-mimivofinsku
Ničota v Uimaharju.
karjala15-uimaharju1-mimivofinsku
Zavreté, ale šípim dobré stoličky!
karjala15-uimaharju4-mimivofinsku
V tej z krajších častí v Uimaharju, kúsok od lesa (okej, ten je všade, šak Karélia) v štvrti so samými rodinnými domčekmi.
karjala15-uimaharju3-mimivofinsku
Bolo snehu, bolo! Čečiny sme zbierali na vianočný čečinoid.
karjala15-uimaharju5-mimivofinsku
Fínska idylka :)
karjala15-uimaharju2-mimivofinsku
Fínska idylka č. 2
karjala15-uimaharju16-mimivofinsku
Divný ksicht pri jednom z brehov jazera Pielinen.
karjala15-uimaharju17-mimivofinsku
Pielinen zamŕzal (teraz už bude zamrznutý všade) a bol pekný ako…fínske jazero. Heh.
karjala15-uimaharju11-mimivofinsku
Tieto snehule som našla v sekáči (vyzerali nepoužívané) a veľmi sa mi vo Fínsku osvedčili!
karjala15-uimaharju15-mimivofinsku
Tuná je v lete plážička!
karjala15-uimaharju12-mimivofinsku
Fínska idylka č. 568
karjala15-uimaharju10panorama-mimivofinsku
Toto si zväčšite (ak to ide), to je panoráma jazera Pielinen :)
karjala15-uimaharju13-mimivofinsku
Západ slnka nad Pielinen…ským jazerom je ÚŽASNÝ :)
karjala15-uimaharju14-mimivofinsku
Okej, ešte raz to sem musím dať, lebo krása proste. Inak bolo asi -20C, keď som toto fotila, moje ruky mi nepoďakovali :D

A ako chuťovka, tuná je voláky sob!

karjala15-soby4-mimivofinsku

No ňuňu, normálne mi to Fínsko chýba. Čo je toto zase za obrat v myslení?! :D Človek si už ničím nemôže byť istý, keď si tuná vážená už tak zvykla na svoju druhú domovinu, že jej až začala chýbať. Možno by mi tak nechýbala, keby som nesledovala správy, vedľa u susedov sa neštrádoval Hranol, a nemala som všeobecný pocit, že táto krajina o chvíľu imploduje. O_o

Ak sa to stane, snáď mi Suomi daruje azyl občianstvo… xD

 

2 thoughts on “Kde bolo, tam bolo, boli kedysi zimy biele a snehom zasypané…

Povedz niečo

