Tajga moja de si, chybáš mi ta de si

Nadpis je na motívy tohto, samozrejme. 


Ideme zajtra do Laponska! Teda, najprv do Pohjois-Pohjanmaa do mesta Ylivieska (už som úplne praštená, lebo mi ten názov príde extrémne krásny a ľubozvučný) a potom hore na koniec zálivu do mesta Tornio.

Tornio je rovno na hraniciach so Švédskom – niečo ako keď prejdete z Komárna šrégom cez Dunaj a ste v Komárome, tak takto môžete prejsť z fínskeho Tornia do Haparandy a ste vo Švédsku. Mám home office od pondelka do stredy a práce že až no, ale snáď stihneme spraviť výlet do Švédska, lebo som tam ešte furt nebola. Aspoň keď si tam čajík kúpim, budem spokojná a budem môcť povedať, že už som aj vo Švédsku bola! ….po piatich rokoch vo Fínsku, ahem. Lepšie ako drátom do oka! 

Takže, čučte mi na Instagram, budem tam dávať nejaké roadtripové fotešky.

oulu-mimivofinsku-lappi16
Takto vyzerá príroda rovno okolo Oulu. Tie biele kvecinky sa prezývajú suokukka – “močiarne kvety” a sú to také jemné biele chumáčikoidy.

Inak sa čo deje v živote mém?

Ništ moc, ale asi som strašne slávna vďaka ničomu, lebo som tento týždeň dávala dokopy dva rozhovory. Jeden vyšiel tu, na blogu mojej kamošky, kerý blog ma vyše dvetisíc subscriberov, takže amen tma – a ten druhý bude v aprílovej Slovenke.

Dúfam, že aj v Smotánke raz budem, chcem vidieť naživo kozy Eriky J. 

Podrobnejšou analýzou som zistila, že ľudí (rozumej v médiách) zaujíma viac-menej len to, že žijem vo Fínsku a čiastočne ešte to, že robím relatívne divnú prácu. Toto zjavne stačí na to, aby mal človek nejakú viditeľnosť v médiách, netreba vyhrávať Nobelove ceny ani veliť vojskám oslobodzujúcim KĽDR, klídeček. Zase ale niekomu stačí aj to, že len otrčí prdel, ale o moju prdel sa nikto nezaujíma. Neviem či je to zrovna dobre, alebo zle… :D

Okrem toho sa ešte deje to, že som si všimla, že môj art director si o mne asi myslí, že som vymletá jak orechová škrupina, lebo mi rád rozpráva úplne samozrejmé veci, ktoré som už tristokrát robila (napr. že keď spravíte návrh na logo/vizuálnu identitu, tak k nej spravíte mock-upy, AKA akože produkty a médiá obrandované s vaším návrhom, aby to vyzeralo reálne a mohli ste si otestovať, či je váš návrh sprostosť alebo nie). Väčšinou len jemne prevrátim očami (tak decentne, aby som zachovala dekórum), prikyvujem a potichu pozorujem jeho dokonale hustú, tmavohnedú, lesklú bradu.

Keď budem v budúcom živote chlap, aj ja si takú bradu nechám narásť!

 

Ostatné ostáva konštatné, t. j.:

  • je zima
  • je ľad
  • je sneh
  • je draho
  • v nedeľu je Alko zavreté
  • chcem všetko variť s vínom, aj keď inak ma to nezaujíma
  • tlstnem
  • som bledá ako duch
  • všetko jem s čučoriedkami
  • dvojkrajinná kríza pokračuje (aj keď tuná vo Fínsku to už ekonomicky vyzerá tak biedne, že si možno založím živnosť na Slovensku! alebo firmu v Maďarsku, ak Orbán presadí tých svojich populistických 9%)
  • mám zimné ekzémy
  • ráno sa mi ťažko vstáva, aj keď sa to trochu zlepšilo, lebo už je viac svetla

 

Vy ako tam dole na juhu? Dúfam, že vám je už konečne zima! ;)

 

One thought on “Tajga moja de si, chybáš mi ta de si

  1. Ahoj Mimi, na Slovensku bolo pár týždňov dozadu príjemných 29 pod nulou. Odvtedy som tam nebola a vyhrievam sa v 7 stupnoch pod nulou v Prahe. Na Slovensku moji rodičia jedia každý deň čučoriedky, lebo v lete dali zmraziť domácich asi 30 kg. My so sestrami v Prahe zas každý večer pijeme víno, lebo nám, ešte zostali sponzorské z Nového roka a tiež nám chutí. Ekzémom trpím iba ja, ale sestry zas majú akné. Biele sme všetky, ja asi najviac, lebo mám alergiu na slnko a utkvelý dojem, že som sexy snehulienka. Pozdravujem na sever. :)
    https://lazycinderella.com/

Povedz niečo

