Skončev som, ale zima ešte nie

Včera som bola poslednýkrát v práci. Rozposlala som vymakaný menežéris dokument s agendou kolegom, odovzdala som sexy Macbook Pro (ani myš a anatomickú podložku pod myš mi nechceli predať, o Macbooku ani nehovoriac – fínske móresy sú divné!), vyhodila som polovicu papierov zo stola do koša, druhú polovicu som si napchala do plátenej tašky, odovzdala kľúčik, a hajde preč.

Kolegovia boli ale milí, dali mi set dobrých akvarelov, so všetkými som sa pekne nefínsky objala a následne som si celá šťastná s vidinou sedenia doma v teplákoch kúpila orchideu.

IMG_20170308_103315
Moja nová orchidea – aj teraz sa na ňu pozerám, je nádherná…ech vôbec, VŠETKY orchidey sú nádherné.

Takže, prácu už nemám (teda mám, ale voľnonohovú) ale inak žiadna zmena, aspoň vonku nie. FURT JE TU ZIMA A SNEH. Nestačilo už?!

IMG_20170308_085331
Toto, furt! Mne osobne už stačilo, už sa na to kukám od polovice novembra.

Pôvodne som sa tešila, že takto cca o týždeň už budem šunky váľať niekde v čunovskom šenku (VŽDY tam idem na kurací černohor, to je moja poněkud nezdravá tradícia), ale nemôžem, lebo mi gynekologička našla cystu jak krumpel, a musím ísť na ďalšie vyšetrenie a potom asi na operáciu. Echhhh, to je ale pechhhh.

Inak, o tomto gynekologickom výlete len trošku (šak je Medzinárodný deň žien, a my ženy máme vagíny a chodíme s nimi k dochtórom!! Ej bisťu!), ale možno vám to bude znieť ako sci-fi:

  • Gynekologička ma videla prvýkrát v živote a mala na mňa 20 minút (ktoré ma stáli 150 Eur) a asi v piatej sekunde mala diagnózu (čo pred ňou nezvládli ŠTYRI slovenské gynekologičky)
  • Keďže mám – teraz už konečne aj diagnostikovanú!  – endometriózu (diagnózu, ktorú má odhadom 1 z 10 žien, ale moje slovenské gynekologičky o tom chuja vedeli, a jedna mi odporučila psychológa, lebo som si podľa nej vymýšľala symptómy) a ešte aj cystu jak krumpel, je u mňa celkom reálne riziko neplodnosti. Nevadí, budem mať desať psov! Moja fínska gynekologička mi o tom hovorila, a ukončila to takto:

    “Keby si náhodou rozmýšľala nad deťmi, tak to musíme poriadne prezrieť, aby sme vedeli na čom sme.”

    (Vo Fínsku sa všade tyká, a bavili sme sa po anglicky a tam je to tiež viac-menej jedno)

    No skoro som odpadla! Doktorka, ktorá neočakáva, že keďže som skoro už 28-ročná kobyla, že ZÁKONITE chcem mať deti hneď zajtra, ale ktorá prijíma myšlienku, že možno som o tom ešte ani nerozmýšľala! (Pozn. red.: rozmýšľala, ale podstatne viac času som strávila rozmýšľaním nad šteniatkami ahem) Čo vám poviem, táto krajina je v niektorých veciach brutálne popredu.

  • Gynekologička mala v ambulancii špičkové vybavenie, vrátane pičného vaginálneho ultrazvuku, a takto ma vedela zdiagnostikovať hneď. Jedna z mojich štyroch slovenských gynekologičiek sa síce k ultrazvuku dostala, ale k tomu obyčajnému, a akože good luck bitch, lebo aj mne je jasné, že vidieť nejaké cysty a endometriotické tkanivá cez tristo vrstiev brušnej steny je sprostosť.

Z vyšetrenia som odišla úplne na větvi, nielen z informácie, že mám endometriózu (čo som si aj tak už dlho myslela) a k tomu cystu jak sviňa, ale že….som bola práve u špičkovej doktorky. O_o Dobré je toto Fínsko, ak ste máte nejaký zdravotný problém, ozaj dobré. Jój.

IMG_20170308_084545
Ktovie, či aj Gimlimu už lezie ten sneh na nervy.

No, takže…doma som, cystu jak krumpel mám, Brezáka otravujem, kocúra škrabkám, Gimlíka mojkám, tristo vecí dizajnujem.

Ak by ste niečo sceli, portfólio a aj všetky kontakty mám tu. Musím vám dať ale aspoň rakúsku cenu, lebo tu mám príšerné odvody a aj keď vyfakturujem relatívne veľa, hovno mi z toho zostane. Predvčerom som takto so sklopenými ušami posielala faktúru na 1612 Eur vrátane DPH a na účet mi z toho prijde 764 Eur. No načo je toto dobré vôbec?! Ani z postele nevstanem… -_- :D

Ech, severský adulting.

 

Povedz niečo

